بیزینس

محصول جدید فراری زیباترین ماشین دنیا

car2

رقابت شرکت های بزرگ صنعت خودروسازی از گذشته تاکنون جذابیت های فراوانی داشته و امروز به اوج خود رسیده است.

مجله فلکس مگ

رقابت شرکت های بزرگ صنعت خودروسازی از گذشته تاکنون جذابیت های فراوانی داشته و امروز به اوج خود رسیده. مک الرن، پورشه و فراری به عنوان سه شرکت مطرح و بزرگ این صنعت امسال رقابتی را شروع کرده اند که البته هنوز برنده خاصی ندارد. عرضه مک الرن پی وان، پورشه ۹۱۸ و فراری لافراری این روزها به داغ ترین بحث صنعت خودروسازی تبدیل شده است.

مسئله ای که طرفداران این سه شرکت را نیز در مقابل یکدیگر قرار داده. در گذشته پی وان و ۹۱۸ را معرفی کرده بودیم و اکنون نوبت رسیده به ابر خودرو فراری تا پا به میدان رقابت بگذارد. لافراری به عنوان آخرین دست اورد تولید کننده ایتالیایی و در اصل جانشین انزویی به شمار میرود که سالها در بالاترین سطح ممکن قرار داشت. هر چند هنوز برای مقایسه دقیق این سه اتومبیل زود است اما بد نیست نگاهی به هنر ایتالیایی ها در خودروسازی جهان داشته باشیم.

آخرین شرکت کننده

لافراری نه تنها به عنوان اولین هایپرکار جدی فراری شناخته میشود بلکه به نوعی اولین خودرویی است که نتیجه همکاری فراری و پینین فارینا به شمار نمیرود. بعد از شروع همکاری فراری و پینین فارینا به عنوان یکی از مطرح ترین طراحان ایتالیایی در ساخت مدل ۱۹۷۳ دینو، این اولین باری است که فراری خود دست به طراحی خارجی اتومبیلش زده. هر چند لافراری در نگاه اول جذابیت خارق العاده ۴۵۸ را در اختیار ندارد اما می توان آن را به عنوان دیدگاهی متفاوت از هنر طراحی ابر خودروها نگاه کرد.

با وجود اینکه لافراری جایگزین انزو است اما هیچ چیز از مدل قدیمی به این خودرو انتقال پیدا نکرده و فراری سعی کرده پایه و اساس طراحی اتومبیل را به شکلی کاملا جدید انجام دهد. چراغ های کشیده در کنارهه ای بخش جلویی به همراه دریچه بزرگ هوا جلوهای فوق العاده به لافراری داده و آن را به یکی از خوش چهره ترین اتومبیل های دنیا تبدیل کرده است. جالب است که همچون ۴۵۸ فراری تنها به طراحی ظاهری توجه نداشته و سعی کرده با استفاده از المان های مختلف هوا را در بخش های مختلف اتومبیل جریان داده و از آن در راستای کاهش دما و البته افزایش پایداری خودرو از نظر ایرودینامیک استفاده کند.

فراری در یک حرکت قابل توجه دریچه های جلو را به قسمت پشتی اتومبیل متصل کرده و هوا را به وسیله کانالهای مخصوصی در تمام طول لافراری جریان داده است. نکته ای که تاثیر بسزایی در پایداری اتومبیل گذاشته و عمال سرعت این ابر خودرو را افزایش می دهد.در همین راستا حتی ارتفاع این مدل نسبت به انزو چیزی حدود ۱.۴ اینچ کاهش یافته و عکس العمل راننده در زمان رسیدن به پیچ ها را بهبود داده است. از جمله دیگر نکات حاضر در طراحی خارجی لافراری میتوان به وضعیت آینه های کناری اشاره کرد.

با پایین آمدن محل قرارگیری راننده در کابین طراحان فراری مجبور به استفاده از آینه هایی شده اند که از بدنه فاصله گرفته تا فضای پشت اتومبیل را پوشش دهند. البته نباید فراموش کرد که ساختار بخش های کناری و برآمدگی های موجود در بخش انتهایی عملا نیاز به این آینه های مخصوص را بیش از پیش کرده است.

نسلی از بهترین اتومبیل ها

بسیاری از کارشناس های صنعت خودروسازی طراحی خارجی لافراری را عاری از نوآوری های همیشگی می دانند، اما اکثر آنها به این موضوع اعتقاد دارند که از دید فنی آخرین خودرو فراری جانشین بسیار مناسبی برای انزو است. همچون دو رقیب دیگر این هایپرکار نیز از دو موتور به صورت هیبریدی استفاده می کند. مهندسان فراری با استفاده از فناوری موجود در اتومبیل های فرمول وان و ایجاد تغییرات خاصی سعی کرده اند از یک موتور الکتریکی برای افزایش بازدهی اتومبیل استفاده کنند. در همین راستا لافراری در قلب خود از نسخه ارتقا یافته موتور برلین تا بهره می برد. موتور ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۳ لیتری که توانایی تولید ۷۸۹ اسب بخار توان حرکتی را در اختیار دارد.

یک نظر

یک نظر

  1. امير

    شهریور ۲, ۱۳۹۵ at ۱:۵۵ ق.ظ

    جز خودروهايي هست كه واقعا ميشه روش حساب باز كرد

    آبروي آدم رو ميخرن
    http://ipmcctv.com

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین اخبار

بالا